HTML

Hidrocurt

....

Friss topikok

2008.05.28. 22:20 hidrocurt

Egy csodálatos hét, egy csodálatos városban, Párizsban

Ahhoz képest, hogy még csak 18éves vagyok, viszonylag sok helyen jártam már, de ha most visszagondolok az eddigi utazásokra, akkor azt mondhatom, hogy ez a párizsi kirándulás volt eddig a legjobb. Most csodával határos  módon minden jó volt, jók voltak a programok, de azért nem vittük túlzásba a muzeumokat, jó volt a szállás és a számomra leglényegessek, a társaság is jó volt.

Az egész úgy kezdödött, hogy én már kb 1éve nyaggatom anyuékat, hogy had utazzak el Franciaországba, de mindig azt mondták, hogy utazzak olyan országba, ahol beszélnek angolul vagy németül, mert akkor az jó egy kis nyelvgyakorlásnak is. És nagyából bele is törödtem, hogy nem mostanában fogok eljutni a franciákhoz. De suliban október környékén hallottam egy francia útról, ami anyagilag viszonylag nem volt túl megterhelő és még a program is nagyon jónak tűnt és még anyuék is belementek. Szóval jelentkeztem az útra. Ekkor jött a nagy kérdés, hogy ki fog még jelentkezni, végül 2-3barátom/rokonom is jelentkezett. Szépen lassan elteltek a hónapok és egyszer csak eljött a május 16.-a amikor elindultunk busszal Franciaországba, első úticélunkhoz, Reimsbe. Az út kb 20óra volt, ez számomra egy szenvedés volt, mivel aludni nem tudok a buszon, de azért néha sikerült elaludni ez is a buszban terjengő lábszagnak volt köszönhető:). De nem volt unalmas az utazás, mert volt egy hasonlóan aludni nem tudó ember és vele tudtam beszélgetni.

Na másnap kora délután megérkeztünk Reimsbe, itt mindenki elég érdekes fejjel szállt le a buszról és senkinek se volt kedve katedrálist nézni, inkább elmenni a szállásra és jó nagyot aludni és kipihenni a fáradalmakat. De erre várni kellett, elöbb jött a katedrális és Reims-i városnézés. Én alapvetően nem szeretem a templomokat/katedrálisokat, mert szerintem az összes ugyanúgy néz ki, de végülis ez nem volt olyan rossz. Utána volt egy kis szabadidő és akkor rögtön kerestünk egy "mekdo"-t és szereztünk egy kis meleg kaját. Ez után visszaszálltunk a lábszaggal telitett buszra és folytattuk utazásunkat a szállodába. Ez kb másfél óra buszozás volt, de ez már megse kottyant a pécs-reims táv után. A szállás nem volt rossz, tiszta, kicsi szobák, de szerintem ez teljesen megfelelt nekünk, mert végülis oda csak aludni mentünk és ahhoz nem kell semmilyen luxus. Másnap korán keltünk, mivel elég messze volt az oceán és sokat kellett odáig buszoznunk. Az oceán gyönyörű volt, nekem talán ez volt a legemlékezetesebb program az egész utazás során. Utána Párizs felé megnéztünk még egy katedrálist. Elfoglaltuk este a következő szállást, ez ugyanolyan volt, mint az elöző csak más helyen volt.

Hétfő reggel eljött a várva várt nap, megérkeztünk Párizsba és itt eltöltöttünk 5 napot. Nagyon jól volt megszervezve a program, mivel az ilyen iskolai utazások általában úgy vannak megszervezve, hogy csak a szép dolgokat lássuk a városban és a szegényebb részek közelébe se mentünk, de most Párizsban mindenből láttunk egy kicsit. Láttunk gazdag részeket, illetve szegényeket. És ennek örülök, mert szerintem így lehet igazán megismerni egy várost, ha mindegyik részében eltudok tölteni egy kis időt.

Amikor elmegyek egy olyan városban, ahol még soha nem voltam, akkor általában azt akarom elöször eldönteni, hogy letudnám e élni az életemet abban a városban és talán Párizsban éreztem elöször igazán azt, hogy itt nagyon szivesen élnék, talán hasonlót Genfben, Svájcban éreztem, de az nem volt annyira meggyöző, mint Párizsban. Azt nem tudom megfogalmazni, hogy ebben  2 városban mi fogott meg, de ha választanom kéne 2 várost, ahol élni szeretnék, akkor azok Párizs és Gent lenne. Persze vannak még olyan helyek, ahol szivesen laknék, de még nem voltam azokon a helyeken és képek alapján nem tudom eldönteni, tényleg nekem való e az a város.

Na szóval sajnos nagyon gyorsan telt az idő és eljött a péntek,ez volt az utolsó nap Párizsban, ezen a napon kaptunk fél nap szabadidőt. A párizsi programban szerintem ez volt a legjobb, mert ez nem arról szólt, hogy rohanok egy tanár után és ha véletlenül kicsit lassítok, mondjuk fotozni egyet akkor rögtön szólnak, hogy menjek gyorsabban. Ezen a fél napon páran elindultunk felfedezni a várost, végülis ez inkább arról szólt, hogy boltokat kerestünk(végül kb nem vettünk semmit), de akkor is nagyon jó volt, mert arra mentünk amerra akartunk és nem arra amerre a "gyönyörű" templomok vannak. Ez a nap is sajnos nagyon gyorsan eltelt.

Szombaton reggel már volt egy kis honvágyam és már nagyon szivesen otthon lettem volna, de akkor még vissza volt egy kis Disneyland, elöször nagyon nem örültem neki, mert én inkább mentem volna haza. De amikor bementünk és felültem az első hullámvasútra, akkor teljesen megváltozott a véleményem, mert iszonyat jól szorakoztam. 3 féle hullámvasút volt, mindegyiket kiprobáltuk és nagyon jók voltak. Este beültünk a buszba és elkezdödött a 20óra buszon ülés lábszagban. Végülis annyira nem volt vészes, mert tudtam aludni is, meg nekem valahogy hazafelé mindig gyorsabban tellik az idő. Vasárnap délután begurult a busz a domus parkolóba és ezzel véget ért az utazás.

Összegzés képpen még mindig azt mondom, hogy nagyon jó volt az egész és talán annak örültem a legjobban, hogy szereztem pár új barátot és nagyon remélem, hogy ők nem csak ott voltak barátok, hanem azok is maradnak.....

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hidrocurt.blog.hu/api/trackback/id/tr76492595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunar (törölt) 2008.05.29. 20:28:52

Biztosíthatlak, azok is maradnak... :)

Ó, egyébként én is nagyon élveztem hajnali háromkor a buszon beszélgetni - Enikő fejével a lábam mellett. :)

Én is így vagyok vele: egyszerűen, egy az egyben az egész út fantasztikus volt!
süti beállítások módosítása