HTML

Hidrocurt

....

Friss topikok

2008.06.25. 13:38 hidrocurt

Gőzerővel épül az M6os vagy inkább gőzerővel épülnek az M6os építőanyagából a környékén lévő vállalkozások???

Amikor elkezdtem blogot írni, akkor eldöntöttem, hogy nem fogok arról írni, hogy mi folyik ebben az országban, mert úgy érzem, hogy ezzel valamilyen szinten mindenki tisztában van. De ez a mostani egy kivétel lesz, mert ma olyan helyeken jártam illetve olyan dolgokat láttam/hallottam, amiket úgy érzem, hogy muszáj leírnom.

Na szóval ma reggel felébredtem és éppen azon töprengtem, hogy mit csináljak ma, amikor csörgött a telefonom. Apa volt az és azt kérdezte, hogy nincs e kedvem vele végigjárni a leendő M6-os baranyai nyomvonalát, mert tudnák neki segíteni mérni. Hát rögtön rávágtam, hogy igen, mert nem volt jobb dolgom, illetve nagyon régen találkoztam apával. El is indultunk, nagyon élveztem az útat, mert olyan helyeken jártunk, ahol még soha nem voltam és néhány helyről gyönyörű volt a rálátás a Mecsekre(kár, hogy nem volt nálam fényképezőgép). Elöször Pécsvárad mellé mentünk, ott találkoztunk az ottani munka vezetőjével, aki kicsit kínosan érezte magát, mert amikor odaértünk, rajta kivül nem találtunk senkit és ő ott probálta előadni, hogy a munkások éppen elmentek vízért, mert ilyen melegben a kinti munkánál az nélkülözhetetlen, de ez nem nagyon jött be neki. Mivel pár perccel később egy lakókocsiból, ahol elvileg az éjjeli őr lakik, kijött 3 férfi és elkezdtek homokot lapátolni, aztán leálltak beszélgetni. Na végülis ezzel nem is nagyon foglalkoztunk, apu gúnyosan megjegyezte, hogy így a következő 20évben nem lesz kész az autópálya, a helyi fönök elmosolyodott aztán mentünk tovább. Még 4helyen álltunk meg, de mind a 4 helyen ezt tapasztaltuk, hogy senki nem csinál semmit, de mindenhol volt valami kifogás, hogy miért nem lehet dolgozni. Valahol elfogyott a homok, de a kedvencem az volt, hogy egyik helyen azt mondták, hogy a jelenlegi hőmérséklet nem jó az építőanyagnak és várniuk kell addig, ameddig nem lesz 20fok, na arra várhatnak.... Ezzel szemben asszem tegnapelött jelent meg egy cikk a bamán az M6os építéséről és abban azt írták, hogy gőzerővel dolgozik mindenki, hogy 2010re készen legyen, meg már csak 21hónap van addig hátra és a kedvencem, hogy "Naponta kétezren dolgoznak a baranyai szakaszokon". Na most nem nagyon tudom, hogy a bamás újságíró merre járt, vagy kitől hallotta ezt a napi 2000embert, vagy lehet hogy álmodta??? Ki tudja... De az biztos, hogy ott max napi 100 ember van jelen és az megint egy jó kérdés, hogy abból hány dolgozik...

Amikor apával végeztünk a mérésekkel, akkor mondta, hogy ne siessünk haza, hanem nézzünk meg egy horgásztavat, Olaszban. Nagy nehezen megtaláltuk a tavat. Na most szerintem ez a tó gyönyörű, még azt is mondhatnám rá, hogy szebb mint az Orfűi tó, csak nem lehet benne fürödni, csak pecázni, meg Orfű nagyon a szívemhez van nőve és ilyet inkább nem mondok. Na most amikor odaértünk, akkor rögtön letámadott minket a tó tulajdonosa, aki kicsit ittas állapotban volt. Apu elkezdett kérdezősködni, hogy milyen halak vannak benne, meg hogy ki csinálta a tavat. Na és itt jöttek az érdekes dolgok. Kiderült, hogy tulajnak az egyik rokona, mérnök és autópálya építéssel foglalkozik és hát "a Tamás rengeteg anyagot hozott a munkahelyéről" na és abból épült fel a tó és környezete. De amikor ott voltunk akkor is jött 2 teherautónyi homok és azokból fogja majd megépíteni a büfének az alapját, de természetesen csak akkor, ha lesz egy kis szabadidejük a "munkásoknak, ott az úton", de megnyugtatott minket, hogy nyár végére már kész lesz a házikó. De szerintem mire elkészül az autópálya, neki már lesz egy külön faluja, ami tele lesz beton bunkerrel, mivel beton van dögivel egy út építésen.... 

Na most egy ilyen eset nem olyan nagy összeg az autópálya összköltségéhez képest, csak szerintem ilyenből rengeteg van és egyre több lesz. És azon szerintem nem nagyon kell csodálkozni, hogy Magyarországon 2szer olyan drága az út építés mint máshol és, hogy sokkal tovább is tart.... De hát végülis mindegy, ez ellen nem lehet csinálni semmit. Ha így folytatódik, akkor pár éven belül, minden "becsületes" ember milliomos lesz, csak közben nem lesz semmi fejlődés. És ez egyáltalán nem attól függ, hogy éppen melyik párt van hatalmon, itt alapvetően az emberek hozzáállásával van probléma és azon nem nagyon lehet változtatni.

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hidrocurt.blog.hu/api/trackback/id/tr79538736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunar (törölt) 2008.06.25. 16:04:45

Pontosan. Itt már senkit sem érdekel semmi, csak a saját maga kis haszna, amit lefölöz innen-onnan.
A munkához való hozzáállás, a munka tisztelete és szeretete, a becsületesen elvégzett munkában lelt öröm ha politikai párttól nem is (hiszen itthon is a két párt szinte ugyanazon a szinten van), de a világképen, a személetmódon (ami maga után von egy bizonyos politikai magatartást illetve álláspontot) mindenképpen függ.

Lunar (törölt) 2008.06.25. 16:05:49

("két párt" alatt a két legnagyobb magyar pártot értem)

Pumuk 2008.06.25. 16:07:40

Értem már, hogy miért ment az Endre oda nyárimelóra, akkor biztos ők se viszik túlzásba az ipart, de viszont elég jó pénzt kap érte:D

Na most a viccet félretéve, nem tudom, hogy ezen miért csodálkozol, hiszem ez Magyarország, de nagyon remélem, hogy 2010-re kész lesz, mert csak akkor lesz itt ifi EB....

Hidrocurt 2008.06.25. 16:27:09

Lunar: Teljesen igazad van. Csak ezzel a legnagyobb probléma szerintem az, hogy a munkához való hozzáállásban nem lesz semmi változás, mert a fiataloknak nagyon rossz példát mutatnak a szülők(itt természetesen nem az összes családra gondolok, mert azért szerencsére akad még jónéhány olyan család, ahol nagyon jó példát mutatnak a szülők) és akkor a gyerek ugyanazt fogja csinálni. És ezen szerintem képtelenség változtatni, mert ha mondjuk ez az autópálya mérnök nagyon jól él, úgy hogy mindent ellop, és ezáltal nagyon jó anyagi feltételeket tud biztosítani a családjának, akkor szerintem hülye lenne ezt abbahagyni. És mint ma megtudtam, a szakmunkásokat, akik kint dolgoznak a nyomvonalakon órabérben fizetik és szerintem ez egy nagyon nagy baromság, mert így egyértelmű, hogy nem fogja elkapkodni a munkát, mert akkor több pénze lesz. De ha mondjuk bevezetnék azt, hogy mindenki teljesítmény után kap bért, akkor lehet, hogy felgyorsulnának az események.

Hidrocurt 2008.06.25. 16:32:41

Pumuk(li): Szóval, akkor ezért nem tudom utolérni Endrét napok óta. Ő különben azért dolgozik ott, mert asszem kell a terepgyakorlat a diplomájához. De ott is nagy meló lehet, ha Endre ott van. Ezt most elképzeltem, nagyából az lehet, hogy ülnek egy fa alatt, pókereznek és Endre mindenkit megfoszt a vagyonától. És szerintem tök mindegy, hogy lesz e autópálya az EB szempontjából, mert ebben a városban annyira negatív a hozzáállás a sporthoz, hogy biztos vagyok benne, hogy nem támogatnák, hanem megint a szokásos történne, kiröhögnének minket...

georg 48 2008.06.29. 11:44:41

Az igaz, hogy az emberek hozzáállásával van baj. Csak a helyzet az, hogy a korrupt politikusok állították az embereket ilyen helyzet elé!! A pici gyermek is úgy nő fel, emilyen mintát lát otthon. Ez érvényes a társadalomra is! A minta kérem! A minta!!
süti beállítások módosítása